De eerste twee dagen in Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Martine Mekers - WaarBenJij.nu De eerste twee dagen in Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Martine Mekers - WaarBenJij.nu

De eerste twee dagen in Barcelona

Blijf op de hoogte en volg Martine

27 Augustus 2014 | Spanje, Barcelona

Hola a todos,

Ik ben nu al twee dagen in Barcelona, en de tijd vliegt nu al voorbij!

Om even beginnen bij het begin: de reis er naartoe.Ik vloog met de luchtvaartmaatschappij Transavia vanaf Schiphol naar Bacelona el Prat. (Ja! Barcelona heeft een eigen luchthaven, zodat ik niet via Reus of Girona hoef te vliegen, halleluja!). Het vliegtuig had iets vertraging, maar kon dit compenseren doordat de vlucht iets korter duurde dan dat er ingeschat was, namelijk 1 uur en 55 minuten. Ik dacht dat dit wel te doen was, aangezien mijn reis Achterhoek - Breda per trein langer is. Ik had stoel 01A toegewezen gekregen voor in het vliegtuig. Dit betekent dat er geen bagage voor je of onder je stoel mag liggen omdat je op de eerste rij zit. Wel heb je extra beenruimte! handig, want ik kon bijna gestrekt met mijn benen zitten. Naast mij zaten twee jongens uit Nederland, die op citytrip gingen naar Barcelona voor 3 dagen. De vlucht begon met turbulentie en nogal veel wolken buiten, wat het niet zo'n fijn begin van de vlucht maakte, maar dit was snel voorbij. Transavia liet een video zien over bestemmingen waar Transavia naartoe vliegt: waaronder Kreta. Ik heb het mooie Knossos nog kunnen bezichtigen op het scherm, wat weer leuke herinneringen bij mij ophaalde.
Eenmaal aangekomen op de luchthaven van Barcelona, was het even zoeken naar de bagageband, zeker omdat ik als een van de eerste uit het vliegtuig was en er veel passagiers geen ruimbagage bij zich hadden voor hun korte verblijf. De koffers kwamen al snel, waardoor ik door kon naar de uitgang en de taxistandplaats. De taxi zette mij pal voor de deur van het appartement af!

Toen was het een kwestie van zorgen dat ik in mijn appartement kwam. Uiteindelijk ben ik in mijn kamer gekomen. Deze is groter dan dat het lijkt op de foto, wat goed uitkomt. Ik heb het even met handen en voeten opgemeten en kwam uit op ongeveer 10m2, mét een eigen balkonnetje, wat erg fijn is! Ook de rest van het huis is groot. Het entree en de trappen doet je denken aan een appartement zo uit de film.
Op dit moment zitten we met zn drieën in het appartement, een jongen uit Frankrijk en een meisje uit Nederland. Daarnaast komen er nog twee Nederlandse meisjes aan, op vrijdag en zaterdag. Dus dit wordt een beetje een Dutch-house :).

Aangezien ik gisteren nog even moest wachten op de sleutel van mijn kamer ben ik met een huisgenootje naar de stad geweest, daar even wat geluncht en naar de supermarkt geweest. Naar de supermarkt gaan is hier een grote opgave met veel chaos. In ieder geval boodschappen doen bij de Carrefour op de Ramblas. Het is een grote supermarkt met twee verdiepingen waar alles te verkrijgen is. Ze gaan er vanuit dat je bij de kassa de boodschappen op de kleine band kunt leggen, dit ook gelijk kunt inpakken en tussendoor nog kunt betalen. Dit is nog even wennen. Daarnaast ging het alarm af door een shampoo in mijn tas. Er werd vanuit gegaan dat ik deze niet had betaald, dus had dit nog een keer afgerekend. Eenmaal thuis keek ik op het bonnetje en bleek dat ik dat nu dubbel betaald heb.

Ook kwam gisteren iemand van de organisatie waarbij ik de kamer heb gehuurd langs, er waren kijkers voor de andere kamers. Yes! Zitten we niet meer met z'n 3-en in dit grote appartement.

Gisterenavond heb ik eten gehaald bij de Wok-to-walk wat hier om de hoek zit. Lekker makkelijk! Daarna ben ik een drankje gaan drinken met Mae die ook stage loopt in Barcelona. Mae zit ook op de NHTV zit in hetzelfde jaar als ik. Erg leuk dus!
Daarna ben ik gaan slapen, wat beter ging dan verwacht. Omdat mijn kamer naast mijn straat zit waar veel scooters staan, had ik verwacht dat ik hierdoor eerder wakker zou worden. Maar heb uiteindelijk lekker bijgeslapen.


Dag 2:
Deze dag ben ik begonnen met een lekker ontbijtje een een koffie in het appartement. Daarna ben ik samen met Robin (huisgenootje) even naar het terras gegaan waar we met een vriendin van haar wat zijn gaan drinken. Vervolgens zijn we opzoek gegaan naar een Vodafone winkel waar een simkaart voor mijn telefoon te krijgen is. Eindelijk eentje gevonden! Het zoeken van een Vodafone winkel waar ook de simkaart te koop zijn die ik wilde hebben, was nog een karwei. De eerste winkel was opeens gesloten, en de tweede winkel verkocht de simkaart niet.

Nu ik eindelijk een Spaans nummer heb, wat een van de opdrachten voor vandaag was, zijn we naar het strand gegaan met de taxi. Dit aangezien het nog een eindje weg was van waar we mijn simkaart gekocht hebben en je vanaf het metrostation nog een stuk moet lopen om bij het strand te komen.
We hebben tot een uurtje of 4 aan het strand gelegen en zijn daarna naar een tapasbar gegaan bij het strand. Deze middag hebben we afgesloten met een wandeling weer terug naar het appartement.

Dit was het tot dusver! De foto's volgen nog.

Hasta luego

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martine

Actief sinds 07 Juli 2014
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 11064

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 15 Augustus 2016

Interrail 2016!

14 Augustus 2015 - 17 Augustus 2015

Srprsme

12 Juli 2015 - 19 Juli 2015

Cyprus

16 April 2015 - 02 Mei 2015

Studiereis Vietnam!

04 Maart 2015 - 06 Maart 2015

Berlijn 2015

26 Augustus 2014 - 26 Januari 2015

Barcelona

Landen bezocht: