Bijna de eindstreep bereikt. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Martine Mekers - WaarBenJij.nu Bijna de eindstreep bereikt. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Martine Mekers - WaarBenJij.nu

Bijna de eindstreep bereikt.

Blijf op de hoogte en volg Martine

06 Januari 2015 | Spanje, Barcelona

Hola a todos,

Als allereerst: Happy New Year! Of zoals ze hier zeggen in España: ¡Feliz año nuevo!

Dit zal mijn enalaatste blog zijn wat betreft mijn Barcelona-Avontuur.
Volgende week zaterdag zit het er al weer op en ben ik weer in het koude kikkerlandje.

Hebben jullie nog goede voornemens voor het jaar 2015?
Bij mij op het lijstje staat: Genieten! geniet van alles wat je doet.
Daarnaast staat er vooral: meer reizen dan het afgelopen jaar!
En dan niet de reisduur, want dat is voor 2014 haast niet te overtreffen, maar het aantal reizen.

De afgelopen maand is er veel gebeurd.
Ik heb helaas al afscheid moeten nemen van vier leuke huisgenoten!
Daarnaast ben ik gestopt met de cursus Spaans, omdat de school nu vakantie heeft en pas 12 januari weer zal beginnen.
De cursus heeft erg veel geholpen wat betreft het spreken in het Spaans en ik mis het nu al!

Ook zijn er verschillende feestdagen geweest zoals Kerst, Oud&Nieuw, en vandaag is het 3 Koningen.

Kerst heb ik gevierd in deze mooie stad, waar mijn moeder voor een paar dagen op bezoek was.
Kerst in Barcelona is heel bijzonder, het was namelijk 20 graden in de zon, en het kerstgevoel was er niet echt. De stad was al een maand versierd met kerstversiering waardoor dit normaal is geworden voor mij.

Oud&Nieuw heb ik gevierd in Nederland. Ik had het geluk om 4 dagen naar Nederland te kunnen en het daar te vieren. Dit was zeker een leuke herinnering!
Het was wel erg wennen dat iedereen Nederlands spreekt, iedereen je gewoon begrijpt. Deze dagen heb ik vooral Hollandse pot gegeten en ben ik onder andere naar de stamkroeg geweest.

Op 2 januari ben ik terug gekomen in het warme Barcelona, het is hier overdag ongeveer 13 graden, wat een erg verschil is met Nederland.
Het voelde gelijk als thuiskomen.

Nu is het nog een kwestie van een paar dagen naar stage, de laatste spullen inpakken.
En natuurlijk niet te vergeten: zoveel mogelijk genieten van deze mooie stad!

De volgende reisjes staan al weer op de planning en jawel, in maart naar Berlijn voor de ITB (grootste toeristische beurs) en in april naar Singapore&Vietnam. Het ene avontuur is nog niet eens afgelopen en de volgende staat al weer voor de deur. Dat komt wel goed met het voornemen van 2015: meer reizen dan 2014. Dus dat belooft wat voor 2015.

Seeee you, tot mijn laatste blog van mijn Barcelona-Avontuur.

Un saludo,

Martine

• 06 Januari 2015 - 14:55

Joyce:

Pasalo bien chica! Nos vemos en Holanda!